Categorías: ActualitatSuccessos

El nadó de 6 setmanes segueix ingressat a l’UCI: el maltractament brutal dels seus pares li deixarà seqüeles de per vida

El nadó, de només sis setmanes, continua ingressat a l’UCI de la Vall d’Hebron amb lesions molt greus derivades d’un presumpte maltractament continuat.

Un cas estremidor ha commocionat Barcelona després que un nadó de sis setmanes hagi estat ingressat a la Unitat de Cures Intensives neonatals de l’Hospital Vall d’Hebron amb lesions de gran gravetat compatibles amb maltractaments.

Segons fonts sanitàries, el petit es troba estable dins de la gravetat i el pronòstic és que pugui sobreviure, tot i que patirà seqüeles importants com a conseqüència de les agressions sofertes.

Lesions incompatibles amb un accident

Els professionals mèdics van detectar fractures, hematomes i altres ferides greus que no es corresponen amb cap causa accidental, fet que va activar immediatament els protocols de protecció a la infància.

Va ser el mateix hospital qui va alertar els Mossos d’Esquadra després de confirmar la gravetat de les lesions i la seva possible relació amb un maltractament continuat.

Els pares, a presó sense fiança

Els progenitors, un home de 42 anys i una dona de 43, han estat detinguts i empresonats de manera provisional sense fiança, acusats de maltractament habitual, lesions molt greus i agressió sexual.

Durant la investigació, tots dos haurien negat els fets, tot i els indicis contundents recollits pels equips mèdics i policials.

La resposta sanitària, clau

La consellera de Salut, Olga Pané, ha confirmat que el nadó podrà sobreviure, tot i que és molt probable que arrossegui seqüeles a causa de la gravetat de les lesions. Actualment, continua ingressat a la UCI neonatal de la Vall d’Hebron, sota la supervisió de diversos especialistes.

Pané ha qualificat el cas de difícil d’entendre i ha subratllat que el sistema sanitari va actuar amb rapidesa, activant els protocols tan bon punt es van detectar signes evidents de maltractament. Ara, l’evolució del menor serà determinant per conèixer l’abast de les conseqüències.

La consellera també ha mostrat la seva sorpresa pel fet que la mare del nadó treballaria en l’àmbit sanitari, una circumstància que ha incrementat encara més la commoció generada pel cas.

Sota tutela de la Generalitat

El nadó es troba actualment sota la tutela de la Direcció General de Prevenció i Protecció a la Infància i l’Adolescència, mentre continua ingressat amb seguiment mèdic constant.

Les autoritats han remarcat que la detecció precoç ha estat clau en aquest cas, tot i la seva extrema duresa.

Júlia Ponsa

Entradas recientes

Previsió de l’AEMET a Badalona avui 28 de Juny de 2026

Predicció del Temps a Badalona per al 28 de juny de 2026 Avui, a Badalona,…

7 hores hace

ISDIN, Ahorramás i Fluidra impulsen la diversitat sectorial del rànquing Merco 2026

La darrera edició del Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (Merco) ha incorporat noves companyies al…

23 hores hace

L’Hospital Universitari Rey Juan Carlos incorpora la mastectomia robòtica per millorar la recuperació de les pacients

L'Hospital Universitari Rey Juan Carlos, hospital públic de la Comunitat de Madrid, ha realitzat recentment…

23 hores hace

Times Higher Education reconeix la UAX per la seva contribució a l’ODS Ciutats i comunitats sostenibles

Aquest rànquing internacional ha avaluat en la seva edició de 2026 l'aportació de 1.646 universitats…

24 hores hace

Predicció meteorològica: Badalona, 27 de Juny de 2026

Predicció del Temps a Badalona per al 27 de juny de 2026 Bon dia, a…

1 dia hace

De l’auge de Scorpia al fenomen Malalts de Festa

El model d’oci nocturn a Barcelona evoluciona, de l’auge de Scorpia al fenomen Malalts de…

2 dies hace

Esta web usa cookies.