Activació de l’avís preventiu a Catalunya

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha anunciat l’activació d’un avís preventiu a causa de l’increment de les partícules PM10 a tota Catalunya, degut a una nova intrusió de pols africana. En les darreres hores, s’han registrat nivells superiors a 50 μg/m³ en vuit estacions de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica.

Augment de la contaminació atmosfèrica

Els darrers dies, les condicions atmosfèriques han facilitat l’augment dels nivells d’ozó troposfèric, i s’espera que aquestes condicions no millorin pròximament, incrementant així la preocupació per la salut pública.

Recomanacions per a la ciutadania

Des de la Generalitat, es recomana a la ciutadania prioritzar l’ús del transport públic i limitar les emissions contaminants. També s’han activat protocols per a activitats industrials i obres, així com advertències per a la població en general.

Control dels nivells de qualitat de l’aire

Per obtenir informació actualitzada sobre la qualitat de l’aire, la Generalitat ofereix l’aplicació AireCat, així com dades en temps real a la web de qualitat de l’aire. És fonamental seguir les mesures recomanades, especialment per aquells col·lectius més vulnerables.


- Et Recomanem -